DETEKTÍVKÉPZŐ
A Detektívképző tábor foglalkozásain olyan képességeket, készségeket fejlesztünk, melyek elengedhetetlenül fontosak ahhoz, hogy valakiből kivételes detektív váljék. Ezek a területek a következők:
- érzékszervi finomítás (látás, hallás, szaglás, tapintás, ízlelés),
- „belső látás” (fantázia, emlékezet),
- megfigyelés és felidézés,
- koncentráció és egyensúlyérzék,
- ritmusérzék és koordináció,
- figyelemösszpontosítás és ügyesség,
- térhasználat és tájékozódás,
- mozgáskoordináció és testtudatosság,
- beszédbiztonság,
- rögtönzés (szóban és mozgással),
- nyelvi-logikai gondolkodás,
- képi gondolkodás,
- szövegértés és szövegalkotás,
- bizalom- és önbizalom-fejlesztés,
- kommunikáció és vitakultúra,
- empátia és értő hallgatás,
- önismeret és önkifejezés.
És hogy ezek a képességek épp jól jönnek a tanulásnál? Vagy a többi gyerekkel való kommunikációban? A vitás helyzetekben? Vagy épp a barátkozásnál? Ez talán nem véletlen… ☺
A Detektívképző tábor minden napján más és más képességterület kerül fejlesztésre – kizárólag játékos formában. Délelőttönként a gyerekek a detektív mesterség, valamint a nyomozás csínját-bínját sajátíthatják el kreatív „tanórák” keretében, délután pedig egy-egy bűnügy várja a kis detektíveket, hogy megszerzett és feltárt tudásukat a gyakorlatban is kamatoztathassák. A délelőtti foglalkozások órarendjében a változatosság kedvéért ücsörgős, mozgolódós és pepecselős órák váltogatják egymást. Ahogy a témák feldolgozása is változatos munkaformában történik: a nyomozópalánták kipróbálhatják magukat egyéni, kis csoportos és csoportos kooperációban egyaránt. A heti órarendet a gyerekek az első napon megkapják.
A tábor zárásaként egy izgalmas „vizsga” várja immár a végzős detektíveket, akik ezúttal még egyszer megvillanthatják briliáns elméjüket egy közös nagy nyomozásban ☺
Amit MI biztosítunk:
- órarend,
- detektív munkafüzet,
- diploma,
- író- ás rajzeszköz, papírlap, karton, ragasztó,
- képanyag, hanganyag stb.
Amit magával hoz a detektív:
- ész,
- szív,
- nyitottság,
- jóindulat,
- sok mosoly.
Magamról…
Kormos Editnek hívnak, drámapedagógus vagyok és magyar szakos tanár. Középiskolás koromban „kebelezett be” a színház: előbb színjátszóként, később pedig drámapedagógusi minőségben. Játszottam, írtam, dramatizáltam és rendeztem – másokat és magamat is. Ennek több mint húsz éve már. Voltam újságíró, rovatvezető, digitális tananyagok szerzője, közben tanítottam Pesten a Xantusban, Miskolcon a Hermanban. Két éve szabadúszó vagyok. Azóta kis- és nagykamaszoknak tartok önismereti, konfliktuskezelő és kommunikációs tréningeket, alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozást, vezetek pedagógusoknak szóló módszertani képzéseket és személyiségfejlesztő drámafoglalkozást. Megfordultam az ország számos pontján, de a „bázisom” Miskolc maradt, meg a Suliklub. A város e friss és kreatív pedagógiai műhelye. A második otthonom.